Hvordan ser din personlige varedeklaration ud?

Har du check på, hvad du efterlader af aftryk på elektroniske medier, og har du styr på, hvordan dit personlige brand opfattes af andre? Få tips til hvordan du kan markedsføre dig!

pil

Vores arbejdsmæssige erfaringer og kvalifikative forudsætninger er ved at være så ens, at det, der adskiller os mest, er vores personlighed.

I dagens samfund er dit personlige brand vigtigere end nogen sinde. Differentiering er en af måderne, hvorpå du kan opnå en konkurrencemæssig fordel – såvel i private og arbejdsmæssige sammenhænge.

Hvad er et brand?

Dit personlige brand er sammensat af din personlighed og dit renomme, både on- og offline. Uanset om du er tømrer, marketingchef eller nyuddannet, så brander du dig hele tiden. Du efterlader dig spor gennem din væremåde og dine handlinger: din påklædning, dine meninger, dine venner, din uddannelse, dit arbejde, dine likes på Facebook, din LinkedIn-profil eller din hjemmeside. ALT, hvad du gør og står for, er med til at skabe det image, som andre opfatter som dit personlige brand og dermed dig.

Hvorfor branding – hvordan gør jeg?

Et stærkt personligt brand medfører, at du er blandt de første, der tænkes på, når en specifik opgave skal løses. Måske har du HR-forudsætninger til at ansætte en ny medarbejder, eller du er som projektkoordinator klar til at løse en kompliceret opgave, eller du kan tegne en ny Øresundsbro.


 

Opbygning af dit personlige brand er ikke nemt, men det er vigtigt. Her er nogle tips, der kan hjælpe dig i gang.

  1. Kend dig selv

Få klarhed over, hvem du er, hvad dine færdigheder er, hvad du brænder for, og hvad du står for.

  1. Hvilken type job

Vær specifik omkring niveau og hvilken type virksomhed, du ønsker at arbejde for. Hvis du ikke er klar over, hvad du vil, er det svært at være målrettet. Vær realistisk.

  1. Kommuniker dit brand tydeligt

Hvem er du? Definer, hvilke problemer du kan løse, og hvem du kan løse dem for. Hvad adskiller dig fra andre kandidater? Opdater alle dine profiler (CV, Facebook, LinkedIn, CV-databaser, website og andre profiler på sociale medie), og hold dem ved lige.

  1. Google

Hvad kommer frem, når du Googler dit navn? Passer brandet med den måde, du ønsker, at folk skal opfatte dig på? Er der oplysninger på nettet, som ikke er kønne – og som ikke kan fjernes – så få dem begravet med nye positive tiltag, så læseren glemmer alt om din fortid.

  1. Du skal være søgbar

De fleste HR- og rekrutteringsvirksomheder leder efter kandidater online, før de annoncer. Google og LinkedIn er førstevalg, og når de gør det, skal de kunne finde dig! Din LinkedIn-profil skal altid være opdateret og optimeret med de nøgleord, som er vigtige for det job, du ønsker at matche. Derudover kan du oprette en blog eller hjemmeside i dit navn, hvor du kan forklare, hvem du er, og hvor du kan skrive om dine talenter.

 

Start din ansøgning med den rigtige indledning!

En spændende indledende sætning skærper læselysten hos modtageren. Udnyt denne mulighed for at gøre dig positivt bemærket. Se eksempler på indledninger til opfordrede og uopfordrede ansøgninger.

Læs mere

Har du de færdigheder som arbejdsgiver ønsker?

For at blive udvalgt til jobsamtalen skal du matche de færdigheder, som arbejdsgiver ønsker. Se hvilke, arbejdsgiver ofte prioriterer højt.

Læs mere

START DIN JOBANSØGNING MED DEN RIGTIGE FORMULERING

- 20 INDLEDNINGER -

billede

HVAD SKRIVER
MAN I MAILEN?

Når du sender en ansøgning på mail, så havner den i modtagerens indbakke sammen med flere hundrede andre ansøgninger. Det er derfor vigtigt at gøre noget, så netop din mail adskiller sig fra de øvrige.

Hvis du vil sikre, at din ansøgning bliver åbnet og læst, har vi her nogle forslag til, hvad du kan skrive i din mail.

pil

billede

FÅ ET OVERBLIK OVER ALLE KOMPETENCER

Er du i tvivl om, hvilke kompetencer der betyder hvad?
Vi har samlet de mest anvendte kompetencer i en oversigt, hvor du kan se hvad hver enkelt betyder.

Det giver dig mulighed for detaljeret at beskrive dine kompetencer i en god og fængende ansøgning.

Få styr på kompetencerne i dag.

pil

SKRIV ANSØGNING VOKSER HVER DAG

520
Ansøgninger
1300
Kompetencer
165
CV'er

UBEGRÆNSET ADGANG I 8, 30, 60 eller 90 DAGE

Hvis du vil se alle de sider som kan give dig inspiration, information og værktøjer til at skrive en målrettet ansøgning og CV til det job du vil søge, skal du tilmelde dig som bruger.

Du har følgende valgmuligheder:
8 dage DKK 89,-
30 dage DKK 99,-
60 dage DKK 109,-
90 dage DKK 119,-

Som tilmeldt bruger har du adgang til:

  • Flere end 520 opfordrede og uopfordrede ansøgninger
  • Layouts til CV og ansøgninger
  • Skabeloner til CV og ansøgninger
  • Downloads af CV og ansøgninger
  • 1300 sætninger som beskriver personlige kompetencer i 68 kategorier
  • Start din ansøgning med den rigtige indledning
  • Forslag til afslutninger på din ansøgning
  • 240 handlingsord som kan gøre dit CV dynamisk og proaktivt
  • Sådan markedsfører du dig over for arbejdsgiver inden du sender din uopfordrede/opfordrede ansøgning
  • Sådan brænder du igennem på mail med din ansøgning
  • Jobsamtalen og 69 spørgsmål
  • Artikler der giver inspiration til hele ansøgningsprocessen

TILMELD DIG I DAG!

Det tager kun 1 minut at tilmelde dig. Herefter har du ubegrænset adgang til alt indhold.

1.) Udfyld felterne og klik ”Køb nu”.
2.) Vælg pris/periode for ubegrænset adgang.
3.) Udfyld kort oplysninger eller MobilePay.
4.) Du modtager en mail med kvittering på dit køb.
5.) Efter periodens udløb ophører din login automatisk.

Velkommen til SKRIVansøgning.
Du er nu et skridt tættere på jobbet!

- Der er ingen ekstra opkrævninger eller skjulte gebyrer.
- Din ubegrænsede adgang ophører automatisk efter periodens udløb.

billede

KOM GODT I GANG

Vi har gjort det let for dig og samlet et stort udvalg af sætninger om personlige kompetencer og færdigheder.

Vi har 1300 sætninger, der kan give dig inspiration til, hvad du kan skrive i din ansøgning. De er lige til at kopiere, så det hele bliver nemmere.

Brug sætningerne til at lave din jobansøgning og kom godt fra start allerede i dag.

pil