Her kan du se nogle af de færdigheder, som en arbejdsgiver prioriterer højt. Det er vigtigt for dig, at du beskriver dine færdigheder i din ansøgning, og giv også gerne med eksempler på, hvad du opnåede ved at bruge dem.
- Mundtlig kommunikation: 
- Du kan udtrykke dig klart og korrekt
 
- Skriftlig kommunikation:
- Du kan udtrykke dig klart og korrekt
 
- Samarbejde/teamwork:
- Du kan arbejde proaktivt og trygt med teamet
 
- Forståelse for virksomhedens/organisationens mål:
- Du forstår, hvilken indflydelse mål kan have på arbejdet
 
- Indsamle/undersøge:
- Du kan indsamle og undersøge for at finde facts og løse problemer
 
- Initiativ/motivation:
- Du er parat til at tage initiativ og er i stand til at identificere muligheder og fremkommer med ideer og løsninger
 
- Drive: 
- Du kan udføre arbejdet med beslutsomhed. Søger altid nye og bedre måder at udføre opgaverne på
 
- Planlægning og organisering: 
- Du kan planlægge og organisere opgaver, så de bliver udført korrekt og effektivt
 
- Fleksibilitet: 
- Du evner at tilpasse dig til ændrede forhold og omgivelser
 
- Time Management: 
- Du kan administrere arbejdstiden effektivt, du prioriterer arbejdsopgaver og leverer indenfor aftalt tid
 
- Globale færdigheder: 
- Du taler og forstår flere sprog. Du værdsætter andre kulturer
 
- Forhandle og overtale: 
- Du kan påvirke og overbevise andre og nå til enighed
 
- IT-færdigheder: 
- Du er fortrolig med brugen af diverse IT-programmer
 
- Selvbevidsthed: 
- Du har bevidsthed om resultater, evner, værdier og svagheder, samt hvad du vil have ud af livet
 
- Personlig gennemslagskraft: 
- Du har et professionelt og positivt image overfor andre, som skaber tillid og skaber respekt
 
- Livslang læring: 
- Du er aktiv i indlæring gennem hele karrieren. Du udvikler nødvendige kompetencer for at kunne løse nuværende og fremtidige opgaver
 
- Stresstolerance: 
- Du opretholder en effektiv ydeevne under pres
 
- Integritet: 
- Du kan fastholde normer og procedurer samt vedligeholde fortrolighed og respekt
 
- Handlingsplaner: 
- Du tager ansvar for at afgøre, hvilke skridt der er nødvendige at tage for at nå bestemte mål. Du tager efterfølgende ansvar for, at disse nødvendige skridt gennemføres.
 
- Beslutningsproces: 
- Du bestemmer den bedste fremgangsmåde. Du vurderer muligheder baseret på logik og faktum, og du præsenterer løsninger
 
Se også vort bibliotek med 1300 sætninger som beskriver kompetencer og færdigheder i 68 kategorier. Se alle her
Du kan også få en forklaring på, hvad forskellige kompetencer betyder, og hvornår de benyttes. Læs artiklen her
 
	   
												 
					 
												 
														         
														         
														        


